Hoppa till innehåll

Värdeplanering

En bra startaktivitet för dig som har fått uppdraget att förbättra kundupplevelsen där vi hjälper er att tydliggöra utmaningarna, identifiera lösningar och konkretisera värdet av investeringen

Med en halv-dags workshop hjälper vi dig som har fått uppdraget att förbättra kundupplevelsen i din organisation att tydliggöra era utmaningar, identifiera lösningar och konkretisera värdet av investeringen så att ni får en grund för att ta bättre beslut, få en effektivare resursanvändning, ett snabbt genomförande, större engagemang och mätbara resultat.

Du kommer att få:

Nuläge

Sammanställning av ert nuläge och affärssammanhang för utmaningen

Definition av lösning

Fokuserad beskrivning av hur utmaningen kan lösas

Problembeskrivning

Tydlig beskrivning av utmaningen som ska lösas = grunden för er investering

Road map

En road-map anpassad till er situation som visar initiativ att genomföra

Kvantifierat värde

Tydligt kvantifierat värde så att du kan motivera investeringen

GO ?

Minska risken, fokusera första iterationen på en MVP, är ni redo att genomföra?

Vi levererar:

  • 1 halv-dags workshop på plats hos er för att tillsammans bygga insikter enligt ovan. Specialist från oss och du och/eller ditt team deltar.
  • En skräddarsydd road-map (guide), som är sammanställd av våra specialister och summerar resultatet från arbetet och visar vad ni behöver göra för att nå era mål. Leverans av road-map görs 1 – 2 veckor efter genomförd workshop.
  •  Vi presenterar resultatet för dig och ditt team, svar på frågor och ger förslag på nästa steg.

Så funkar det steg för steg:

#1

Vi börjar med ett kick-off samtal och gemensam planering

#2

Vi samlar in information om er verksamhet och sammanställer nuläge och utmaning

#3

Workshop på plats hos er för analys av er utmaning, lösning och värde

#4

Vi levererar en skräddarsydd road-map till er inom 1-2 veckor efter workshopen

#5

Gemensamt möte för presentation av road-map och förslag på näst steg

Efterföljande steg:

Efter värdeplaneringen har ni en road-map som visar vilka initiativ ni behöver genomföra, beroenden mellan dessa, resursbehov och ett tidsperspektiv. Ni kan ta beslut om att allokera resurser till den första iterationen, utveckla en MVP.

Om ni skulle vilja fördjupa analysen innan ni allokerar resurser, så kan vi hjälpa er med det också, till exempel kan ni få hjälp med att:

  • Inkludera riskanalys
  • Bedöma om organisation är redo för att genomföra
  • Kontrollera till vilken grad er IT portfölj stödjer initiativet och tydliggöra ev. upphandlingsbehov
  • Fördjupad analys av en utvald process för att tydliggöra utmaningar och detaljera lösningar
  • Sammanställa TCO och ta fram en fördjupad investeringskalkyl
  • Lean agil coachning för ett flexibelt, strukturerat och effektivt genomförande
  • Väga digitala initiativ i er portfölj mot varandra för att optimerad resursallokering

Nöjd kund garanti:

Att förtydliga er utmaning, fokusera lösningen, identifiera värdet och göra en strategisk planering kommer vara väl investerad tid när ni ska utveckla kundupplevelsen. Skulle ni inte bli nöjda, får ni pengarna tillbaka!

Vi hjälper er att få kontroll över era initiativ redan från start, boka ett möte med oss idag så berättar vi mer!