7 tips för dokumenthantering i företag och organisationer

Effektiv samverkan i projekt, i linjen och mellan företag gör att ni får bort flaskhalsar, tröga processer och förbättrar kundupplevelsen. Information och dokument är en stor del i era affärsprocesser och en genomtänkt hantering ger direkt affärsnytta genom att sänka kostnader och öka kundvärdet. Nu i GDPR tider ställs även nya krav på hanteringen av personuppgifter och att ha kontroll på sina dokument kommer att vara en hygienfaktor för en positiv kundupplevelse i framtiden.

Men vart börjar resan och vad är bra att tänka på vid planeringen?

Det snabba och säkra sättet till ökat kundvärde

Digitaliseringen har öppnat helt nya möjligheter för att öka kundvärdet, men samtidigt kan alla valmöjligheterna skapa osäkerhet. Frågan är hur ni hittar de lösningar som är rätt för just er verksamhet? Det finns en metod som hjälper er att hantera både komplexiteten och riskerna, jobba med ständiga förbättringar och öka kundvärdet med hjälp av en Proof Of Concept och utveckla en Minimal Viable Product.

Introduktion till dokumenthantering: Här börjar resan!

Ni har säkert märkt att mängden information som ska hanteras ökar för varje dag som går och digitaliseringen har blivit en motor för informationsskapande som bara tycks öka farten. Verksamheten måste hålla jämna steg med inflödet av dokument för att ta kontroll på affärsrelaterad information, ett krav som blir än tydligare i och med GDPR.  Läs om...

  • Vart dokumenthanteringsresa börjar
  • Att identifiera kanaler för era dokument
  • Centrala funktioner i dokumenthanteringssystemet
7 centrala pusselbitar i en förstudie

Det ligger säkert många projektförslag i din inkorg som väntar på att utvärderas och är sugna på att bli IT-projekt. Det flesta företag måste prioritera, även bland de mest intressanta projektförslagen och frågan blir – vilket projekt ger bäst effekt? Här får du tips om centrala delar i förstudien.

  • Avvägningen mellan invstering och fördjupad analys i ett tidigt skede av projektet
  • Moduler som ingår i en modern förstudie
  • Tidsåtgång
Så blir vi mindre stressade av den digitala arbetsplatsen

Den här ständiga oron över att missa någonting kul eller viktigt kallas för FOMO – Fear of Missing Out. FOMO liknas ibland vid spelberoende, eftersom dopaminkicken vi får av att hitta ett riktigt kul inlägg är densamma som att vinna en jackpott, och det är samma effekt som gör att vi ständigt kommer tillbaka för mer. Men hur kul det än är med en ”vinst” då och då så gör det ständiga kollandet oss stressade... nu har den här oron spridit sig från sociala medier till att även stressa oss på jobbet.

Att överväga vid flytt från SharePoint 2013 till Office 365 och SharePoint Online

Att flytta till molnet och börja använda molntjänster kräver planering. I det här inlägget får du tips om hur ni planerar er flytt från SharePoint OnPrem till SharePoint Online, en applikation i Office 365. Du behöver bl.a. planera för:

  • En eller flera tenant
  • Workflows
  • Gjorda anpassningar
  • Designförändringar
  • Innehåll
Öka försäljningen med ett offertverktyg

Moderna crm system och crm online tjänster saknar ofta ett bra offertverktyg. Men med enkla medel skapar du ett offertverktyg för din organisation i form av ett digitalt offertrum. I det här inlägget beskrivs:

  • Orsaker till att värdefull tid binds till administration
  • Hur du kan frigöra värdefull tid
  • Fördelar med ett digitalt offertrum
  • Ett enkelt scenarie för hur ni kan arbeta
  • Ett verktyg för alla

Har ni råd att vänta?

Ta kontroll över era molntjänster i 3 steg

Molntjänsternas spridning kan snabbt bygga upp en alternativ IT portfölj och runda IT funktionen. Här beskrivs 3 steg som bygger er strategi för hantering av molntjänster och sätter IT ansvarig i förarsätet som en rådgivare till verksamheten.

  • Ta kontroll över IT portföljen
  • Förenkla för användarna och bli involverad
  • Integrera information från olika molntjänster

Du får också en beskrivning av vilka olika typer av molntjänster finns, fördelar och nackdelar och tips på vad du ska tänka på när du väljer.

Sidor